Fjärilar på väggen

Jag har möblerat om bland tavlorna. De vackra porträtten av mina barn som min kära medbloggerska Olga har målat har fått plats på var sin sida fönstret i matrummet. 
Och så är jag ju förälskad i fjärilar. 
(Eftersom tanken är fri och alltid kan flyga precis som fjärilar.)
Så jag klippte ut några från mina användbara vintagetryck och satte fast på väggen ovanför barnen. Med häftmassa. Det syns inte. Det ser ut som en riktig tapet.

Ser du att det ser ut som en vit bred rand på den kalkvita väggen? Japp så är det. Jag har möblerat om och det var några fula märken. Men jag tänkte att det skulle bli snyggt med kritvitt mot det kalkvita så jag tejpade kanterna, spacklade hålen och rollade vitt.
Hålen syntes ännu mer i verkligheten. Men nu är de borta.
Nästa projekt är att byta gardiner...



4 kommentarer:

Team Åsgård sa...

Helt otroligt fina porträtt!
Så bra det blev med fjärilarna, jag trodde dom var limmade eller nåt.
Ha en bra dag på er båda två:))
//Cicki

Mia sa...

Gillar verkligen fjärilarna de är ju så fina och det syns verkligen inte att du har kluddat fast dem mer decoupagat(är det ett ord? ens).

Helena E. Källgren sa...

Decouopagat - bra ord! :-)
Ja Olga målar så vackra porträtt och fjärilar är det något visst med. Kul att ni tyckte att det var en bra idé att kludda dit dem. Jag har ju levt med det några dagar nu och ja det känns bra :-).
Kram!

Olga sa...

Ser vackert ut, Helena! Vad bra det blev med hålreparationen!

KRAM!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...