porträttören

Så här är det. 
Jag började måla porträtt på beställning på 90-talet.
Det har blivit mest avgångsporträtt av offentliga personer
- och så något barn emellanåt.

Men nu...

Nu fotograferar jag också porträtt.
Här är min arbetsplats (köket).
I skåpet får jag undan mina färger och annat material.
I taket har jag lysrör med vitt fullspektra ljus
så att jag kan måla dygnet runt - om jag vill.

Det möbeleras om hela tiden när jag arbetar.
Speciellt när jag fotograferar.

Det finns mycket att berätta.
Här är länk till min porträtthemsida:



Jag älskar mitt jobb!


2 kommentarer:

Helena E. Källgren sa...

Du gör världens vackraste porträtt Olga!

Olga sa...

Tack! Behöver inte vara vackrast och bäst i världen, men hoppas att det ändå blir väldigt mycket DEM jag porträtterar. Och att jag lyckas skildra dem med ömhet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...