Så roar sig en sann bohem

Jag brukade leka Kom-i-håg-leken när jag var liten med min bror Erik.
Vi samlade ihop små saker ur huset och lade dem på en gul bricka.
En av oss blundade och den andre tog bort en sak.
Vilken sak?
Nu leker jag samma lek med min son Noak.
- Och nu för tiden har jag en plåtask full av små saker som vi plockar fram.
Nu ropar Noak.
Han vill att vi leker kom-i-håg-leken.
Hans gör äpplepaj.

Ja, så roar vi oss på soliga fredagar - vi sanna bohemer!



English: We used to play the momory-game my brother and I when I was a little girl. We walked around in the house and gathered little cute (important that they were CUTE) We put them on a yellow trade and one of us closed our eyes as the other one removed one of these little things. Wich thing was it??? 

Now I plat the same game with my son Noak but now I have a special green tinbox full of little things for the memorygame.

This is how a true bohemian entertain herself on a sunny Friday in Stockholm, Sweden.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Den sanna bohemen i Lidköping skall göra påskägg a la Fabergé på frigolit om inte katten Pella snor mina fågelfjädrar och käkar upp dom!

Olga sa...

Hur gick det med Pella och fågelfjädrarna?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...