Dekadent slott tänkte jag

Av Helena:
Jag brukar säga att nu ska jag inte
göra om mer i huset nu ska jag bara leva.
Då brukar jag mena max två veckor.
Jag måste ändra ofta.
Det är så härligt att röra om energierna.
Ett nytt grepp är det här.
Jag tog en burk färg jag hade hemma och splashade runt med den i vardagsrummet när min man gick på promenad häromdagen.
Jag ville få känslan av konstant solskimrande skugga.
På bekostnad av vår tapet - japp maken fick hicka. 
Fast han är van.
Men faktiskt så har jag en plan.
En idé om ett ännu finare vardagsrum
där den här nya väggen ingår.
Det handlar om att få lite mer känsla av
dekadent slott…
Dekadent slott - visst låter det bra!  

PS.
Olga, jag vet att vi använt tapeten till mycket – men jag tycker att den hade gjort sitt nu J


3 kommentarer:

Olga sa...

Hick!!!

Åh vad jag blir nyfiken - hick - på att se detta i verklig... - hick - heten! Ser ut att kunna bli bra... Annars är det ju bara att röra om i färgburkarna lite till :-)

Unknown sa...

Hej Miss H
Jag tycker att det blev jättevackert!Du har rätt känsla för det hela.
M-L

Helena E. Källgren sa...

Tack Marie-Louise för att du tror på mig ;-)!
Och Olga - verk-hick-heten är här och nu - bara att komma! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...