Kristallen den fina


Av Helena:


Kristallkronor har en speciell plats i mitt hjärta!
Jag är född på sjuttiotalet med spånlampor i vartenda rum. Men jag minns några vänner till familjen som hade en i min barnavärld fantastisk kristallkrona som jag brukade förlora mig i när vi var där.

Jag började spara till en egen kristallkrona vid fem års ålder!

Den här tycker jag ser lite kul ut. Annorlunda, alldeles för mycket, och ändå mitt i prick
Jag köpte den på Stockholms Auktionsverk när jag var student till vårt första riktiga hem. Minns att den var billigare än en standardlampa då
Jag gillar när ljuset silas genom kristallerna.
Kedjan har vi dolt med ett tyg som det brukar vara på slott. (Fast vi tog ett gammalt lakan med spets.)
PS. Olga om du undrar så ja,
jag blev inspirerad av fjärilarna i ditt förra inlägg!
Kram!


4 kommentarer:

Team Åsgård sa...

Underbar lampa!!!

Kristina den fina sa...

Bättre än babygym när det gäller att fascinera små människor också...

Helena E. Källgren sa...

Det är fint och fashinerande med kristaller tycker både stora och små :-)!
KRAM!

Anonym sa...

Du var fem!!!!??? Du är helt otrolig. Jag drömde också om kristallkrona när jag var liten. Den stod HÖGT på listan och var VIKTIG. Men jag är inte så framåt som du ;-)

Kram!
/O

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...