Min nya favorittröja!



Det är underbart att sticka på tjocka stickor. Nr 9. Och härligt när tröjan blir klar - det är den jag myser i medan vårsolen tittar in.
Jag hade först lite panik eftersom jag köpt ett nystan för lite av det underbara japanska garnet Noro Furin. Jag löste det genom att sticka halsringningen av restgarner - jag tycker att det blev rätt fint. 
Mönstret och garnet kommer självklart från Garnshopen Astrid. Det är antagligen bra att hennes butik ligger i Jönköping för alla hennes mönster är så jäkla snygga att jag skulle inte göra annat än att sticka om jag hade butiken närmare. 
Nästa projekt är att virka en kofta - också mönster från Astrid - återkommer om det!

Kram!



2 kommentarer:

Olga sa...

Vacker tröja. Som ett konstverk! Gillar den grå kragen till!

Du är så kreativ!

/Olga

Anonym sa...

HELT UNDERBAR!!!
Håller med om kragen.
/Osanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...