Sand mellan tårna och sköna möten

Solsvedan bränner på axlarna, 
ögonen kisar mot solen 
och jag försöker trycka ned tårna lite extra i sanden...
... så kommer jag på att det är mitt i vintern och jag står i en av mässhallarna på Stockholmsmässan och tittar på målningen "Sommarhav" av Anders Emgård. 
Den hänger på Antikmässan just nu och jag tycker mycket om den. 
         Lii                                                                     Jeanette
Jag går ofta på mässor. Men ska jag vara ärlig så är det så här för mig: Inredning är kul. Antikviteter är kul. För att inte tala om konst. Och jag är intresserad av historiska personer. Men allt det där är ändå mest en täckmantel för att komma till kärnan. Det är mötena med levande människor, när man verkligen möts, som är själva anledningen till det mesta jag gör.
På mässor samlas en hel del sköna människor om man ser till att titta efter. I fredags mötte jag några. Bland annat Li Pamp, programledare för Antikmagasinet i SVT, som driver Deconet.com en marknadsplats för moderna antikviteter. Li gjorde jag en intervju med förra sommaren som går att läsa här. Hon vet allt som är värt att veta om moderna antikviteter.
Stilsäkra inredaren Jeanette Rattfeldt har tjusiga bloggen Extravaganza. Hon vet allt om hur man inreder för att skapa vackra miljöer.

1 kommentar:

Extravaganza sa...

Jag förstår inte varför du inte är med på bilden med mig, hur kunde den andra delen bara försvinna sådär!? Synd på en så vacker flicka. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...