Design with heritage



Igår var jag i Brusewitz Designs ateljé för att göra ett reportage tillsammans med fotografen Jessica Gow (men bilderna här är mina). 
Systrarna Thyra och Ebba Brusewitz förvaltar lätt tusentals timmar kvinnokraft. De har nämligen tagit sig an uppgiften att ge omsorgsfullt sydda monogram, fint virkade spetsar och väl valda pärlor ett värdigt liv igen. 
Generationer av kvinnor, och deras hantverk som inte var något värt, blir designprodukter som jag och många andra gillar 2012. Det är stort.
Det skönaste är att var sak har sin historia. För kanske har en pärla i lampan suttit på en riktig prinsessa. Och spetsen kan vara knypplad av någon som sjönk med Titanic. 
Jag älskar att fantisera så.


Varje föremål får ta sin tid att tillverka för Ebba och Thyra. Det tycker jag också om.
Spana in www.brusewitzdesign.com

Jag blir inspirerad!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...